Zadania i kompetencje
Zadania i kompetencje
Do kompetencji i zadań urzędu stanu cywilnego należy:
1) prowadzenie akt stanu cywilnego na podstawie przepisów o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności dotyczących narodzin, małżeństw oraz zgonu obywateli,
2) przyjmowanie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński,
3) prowadzenie ewidencji ludności,
4) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
5) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
6) prowadzenie spraw z zakresu ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w tym wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
7) pełnienie obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych
Data wprowadzenia: 2003-06-27 1944 Data upublicznienia: 2003-06-27 Art. czytany: 7233 razy
|
|