(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Rada Gminy
A Wójt Gminy
A Urząd Gminy
A Jednostki podległe
A Podatki i ołaty lokalne
A Budżet i finanse
A Podstawa prawna działania samorządu
A Oferty inwestycyjne
A Gospodarka odpadami
A Zamówienia publiczne
A Przetargi
A Świadczenia dla rodzin
A Dokumenty strategiczne
A Ochrona Środowiska
A Rolnictwo
A Ochrona Danych Osobowych (RODO)
A Urzędowa tablica ogłoszeń
A Oświadczenia majątkowe
A REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ
A Mienie komunalne
A REJESTR INSTYTUCJI KULTURY
A Elektroniczna Skrzynka Podawcza - ePUAP
A Druki do pobrania
A Projektowanie aktów normatywnych
A Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
A Instrukcja obsługi
A Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata 2007-2013
A Informacje o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych
A Ogólne informacje o gminie
A Zespół Interdyscyplinarny
A Koordynator ds. dostępności
A Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
A Narodowy Spis Powszechny 2021
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
A Wybory Samorządowe 2006
A WYBORY SAMORZADOWE 2010-WYNIKI GŁOSOWANIA
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego na 31.12.2020 r. - Gmina Wilczęta
A» Prognoza pogody na 48 godzin 26.05.2021 r.
A» Bilans jednostki budżetowej na 31.12.2020 r. - Urząd Gminy
A» Rachunek zysków i strat jednostki na 31.12.2020 r. - Urząd Gminy
A» Wyciąg z danych zawartych w załączniku 'Informacja dodatkowa' na 31.12.2020 r. -Urząd Gminy
  • Projektowanie aktów normatywnych
  • Projekty Uchwał Rady Gminy Wilczęta
  • Projekty Uchwał Rady Gminy- XI sesja
  • w sprawie określenia zasad zlecania zadań na rzecz Gminy Wilczęta i potrzeb jej mieszkańców podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego

    -projekt-UCHWAŁA Nr XI.....

    -projekt-

    UCHWAŁA Nr XI.....
    Rady Gminy Wilczęta
    z dnia ...... 2004 r.

    w sprawie określenia zasad zlecania zadań na rzecz Gminy Wilczęta i potrzeb jej mieszkańców podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego.

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 118 ust 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późniejszymi zmianami) Rada Gminy Wilczęta uchwala, co następuje

    § 1. Określa się zasady zlecania zadań na rzecz Gminy Wilczęta i potrzeb jej mieszkańców podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego stanowiące załącznik do uchwały.

    § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wilczęta.

    § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia



    Załącznik do Uchwały Nr XI.....
    Rady Gminy Wilczęta z dnia .......2004 r.


    ZASADY ZLECANIA
    zadań na rzecz Gminy Wilczęta i potrzeb jej mieszkańców podmiotom prowadzącym
    działalność pożytku publicznego

    § 1.1. Ofertę realizacji zadania może złożyć zarówno Wójt Gminy Wilczęta podmiotowi prowadzącemu działalność pożytku publicznego, jak i podmiot prowadzący działalność pożytku publicznego Wójtowi Gminy Wilczęta. Zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym może nastąpić w dwóch formach:

    1) powierzania wykonywania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na sfinansowanie jego realzacji, oraz

    2) wspierania wykonywania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na częściowe dofinansowa-nie jego realizacji.

    Wspieranie oraz powierzanie, o których mowa w pkt. 1 i 2, odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania. W otwartym konkursie ofert uczestniczą podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolonta-riacie (Dz. U. Nr 96 z 29 maja 2003 r.) oraz jednostki organizacyjne Gminy. Powierzenie, o którym mowa w pkt 1 zadań, może nastąpić w innym trybie niż otwarty konkurs ofert, jeżeli dane zadanie można zreali-zować efektywniej w inny sposób określony w odrębnych przepisach, w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych.
    § 2. 1. Wójt Gminy Wilczęta ogłasza otwarty konkurs ofert, co najmniej z trzydziestodniowym wyprze-dzeniem.

    2. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:

    1) rodzaju zadania;

    2) wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania;

    3) zasadach przyznawania dotacji;

    4) terminach i warunkach realizacji zadania;

    5) terminie składania ofert;

    6) terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty;

    7) zrealizowanych przez Wójta Gminy Wilczęta w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku po-przednim, zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym, podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96 z 29 maja 2003 r.) oraz jednostkom organizacyjnym Gminy.

    3. Ogłoszenie o otwartym konkursie zamieszcza się, w zależności od rodzaju zadania, w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim lub lokalnym oraz Biuletynie Informacji Publicznej, a także w siedzibie Urzędu Gminy w Wilczętach w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń. Ogłoszenie może także nastąpić w inny sposób zapewniający dostęp podmiotów zainteresowanych do informacji, w szczególności poprzez wykorzystanie sieci teleinformatycznej.

    § 3. 1. Podmiot prowadzący działalność pożytku publicznego, przyjmując ofertę Wójta Gminy Wilczęta lub występując z własną ofertą realizacji zadania publicznego, składa wniosek o realizacji zadania.

    2. Wniosek powinien być podpisany przez dwie osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu prowadzącego działalność pożytku publicznego.

    § 4. 1. Wniosek powinien zawierać w szczególności:

    I) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;

    2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego;

    3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;

    4) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie dotyczącym zadania;

    5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł;

    6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.

    2. Wzór wniosku określa załącznik nr 1.

    § 5. 1. Wójt Gminy Wilczęta w terminie nie przekraczającym 2 miesięcy rozpatruje ofertę realizacji zadania publicznego. Przy rozpatrywaniu oferty realizacji zadania uwzględnia się w szczególności:

    1) celowość realizacji określonego zadania publicznego,

    2) ocenę możliwości realizacji zadania przez organizacje pozarządową oraz podmioty wymienione w art. 3 ust . 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz jednostki organizacyjne gminy,

    3) kalkulacje kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,

    4) wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,

    5) potrzeby gminy i jej mieszkańców,

    6) dokonania organizacji i zgodnością planowanego przedsięwzięcia z celami statutowymi.

    7) wywiązywaniem się z umów z lat poprzednich.

    2. Wójt Gminy Wilczęta po uzyskaniu opinii właściwych referatów dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty realizacji zadania.

    § 6. Warunkiem zlecenia przez organy samorządu - zwanego dalej Zleceniodawcą, określonego zadania oraz przekazania dotacji na jego realizację - jest zawarcie pisemnej Umowy z podmiotem prowadzącym działalność pożytku publicznego, zwaną dalej Zleceniobiorcą, reprezentowaną przez osoby określone w §3.

    § 7. 1. Umowa, o której mowa w § 6 powinna w szczególności zawierać:

    1) oznaczenie stron Umowy;

    2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce jego realizacji;

    3) określenie czasu, na jaki Umowa została zawarta;

    4) zobowiązania Zleceniobiorcy do prowadzenia dokumentacji zgodnie z wymogami ustawy o zamówie-niach publicznych oraz w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczo-wym i finansowym;

    5) zobowiązanie Zleceniobiorcy do poddania się kontroli przeprowadzonej przez Zleceniodawcę lub osobę przez niego upoważnioną w okresie objętym Umową,

    6) określenie wysokości dotacji, jaką Zleceniodawca przekaże Zleceniobiorcy z tytułu realizacji Umowy oraz terminu jej przekazania;

    7) ustalenie zasad rozliczeń;

    8) określenie przeznaczenia przychodów uzyskanych przy realizacji zadania;

    9) ustalenie zasad trybu przekazywania Zleceniodawcy informacji o zakresie i sposobie realizacji Umo-wy oraz ustalenie zakresu objętego stałym nadzorem Zleceniodawcy;

    10) warunki wypowiedzenia Umowy;

    11) sankcje z tytułu nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w Umowie, a w szczególności termin zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele.

    2. Wzór umowy określa załącznik nr 2

    § 8. Umowa o powierzenie zadania publicznego może być zawarta na czas realizacji zadania lub na czas określony, nie dłuższy niż 3 lata.

    § 9. Zleceniobiorca nie może wykorzystywać środków uzyskanych na podstawie Umowy na cele inne niż określone w Umowie.

    § 10. Przy ustalaniu wysokości dotacji należy uwzględnić w szczególności: planowane koszty bezpo-średnie realizowanego zadania, powiększone o te rodzaje kosztów, których poniesienie jest niezbędne do prawidłowej realizacji zadania oraz środki własne Zleceniobiorcy i przychody uzyskane przy realizacji za-dania.

    § 11. Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej otrzyma-nych środków na realizację Umowy.

    § 12. 1. W przypadku niewykonania Umowy, czyli niezrealizowania zadania przekazana kwota dotacji podlega zwrotowi w ciągu 14 dni.

    2. W wypadku wykorzystania na realizację Umowy tylko części przekazanej kwoty dotacji, część niewykorzystana podlega zwrotowi w ciągu 14 dni po realizacji zadania.

    3. W przypadku nie dotrzymania 14 dniowego terminu zwrotu dotacji Zleceniobiorcy zostaną naliczone odsetki ustawowe. Naliczenie odsetek nastąpi od dnia przekazania dotacji Zleceniobiorcy.

    4. W przypadku zakwestionowania przedstawionych faktur w rozliczeniu dotacji Zleceniobiorca zobowiązany jest zwrócić w ciągu 14 dni od daty poinformowania go o zaistniałym fakcie wymienioną kwotę. W przypadku nie dotrzymania 14 dniowego terminu zwrotu dotacji Zleceniobiorcy zostaną naliczone odsetki ustawowe. Naliczenie odsetek nastąpi od dnia poinformowania Zleceniobiorcy o zaistniałym fakcie.

    § 13. 1. Zleceniobiorca jest zobowiązany do przedstawienia Zleceniodawcy rozliczenia realizacji zadania pod względem rzeczowym i finansowym zgodnie z treścią Umowy.

    2. Rozliczenie oraz sprawozdanie z wykonania zadania publicznego określonego w umowie należy sporządzić w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta.

    3. W wypadku realizacji powierzonego zadania, którego okres realizacji jest dłuższy niż jeden rok, Zleceniobiorca jest zobowiązany do przedstawienia Zleceniodawcy rozliczenia tej części zadania, której realizacja przypada na dany rok budżetowy. Rozliczenie powinno być przekazane Zleceniodawcy w terminie 30 dni po zakończeniu roku budżetowego.

    § 14. Zleceniodawca zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania Umowy na zasadach w niej określonych, a w szczególności w zakresie;

    1) stanu realizacji zadania;

    2) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania;

    3) prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania;

    4) prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy;

    5) sposobu realizacji zadania zleconego;

    6) gospodarowania przekazaną dotacją;

    7) dokonywania rozliczeń ustalających koszty realizowanego zadania.

    § 15. Zleceniodawca ma prawo dokonywać okresowej oceny realizacji zadania zleconego w terminach określonych w Umowie.

    § 16. 1. Zleceniobiorca prowadzi dokumentację wg wzoru określonego w załączniku nr 3 i określonego trybu jej przekazywania.

    2. Na podstawie przekazanej dokumentacji Zleceniodawca dokonuje oceny:

    1) stanu realizacji zleconego zadania,

    2) prawidłowości wykorzystania przekazanej Zleceniobiorcy dotacji na realizację zleconego zadania.

    § 17. 1. W wypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zleconego zadania, w tym w szczegól-ności zmniejszenia zakresu rzeczowego, nieterminowości lub wykorzystania dotacji na cele inne niż okre-ślone w Umowie, Zleceniodawca przeprowadza kontrolę w zakresie objętym Umową.

    2. Kontrola może być przeprowadzona przez osobę upoważnioną przez Zleceniodawcę.

    § 18. Na podstawie informacji sporządzonych po przeprowadzeniu kontroli, Zleceniodawca przekazuje Zleceniobiorcy wnioski i zalecenia, zmierzające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

    § 19.1. Umowa wygasa, gdy:

    1) upłynie termin określony w Umowie,

    2) wystąpią okoliczności uniemożliwiające wykonanie Umowy, za które strony me ponoszą odpowiedzialności.

    § 20. Umowa nie może być rozwiązana przed upływem ustalonego terminu, chyba że zachodzą przy-czyny określone w § 21 lub inne przyczyny określone w Umowie.

    § 21. Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze skutkiem natychmiastowym w wypadku nieterminowego wykonania Umowy lub nienależytego jej wykonania. Podstawę do rozwiązania Umowy stanowią też negatywne wyniki kontroli wykonywania Umowy, a także brak realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych.
    Załącznik nr 1
    Wzór
    ............................................ ............................................
    (pieczęć organizacji pozarządowej/*podmiotu/*jednostki organizacyjnej*) (data i miejsce złożenia oferty)
    OFERTA
    ORGANIZACJI POZARZĄDOWEJ/* PODMIOTU/* JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ/*

    składana na podstawie przepisów działu II rozdziału 2
    ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r.
    o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz .U. Nr 96, poz. 873)


    REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO

    ..............................................................................................................
    (nazwa zadania)
    w okresie od ................... do .........................


    W FORMIE
    POWIERZENIA WYKONYWANIA ZADANIA*
    WSPIERANIA WYKONANIA ZADANIA*

    PRZEZ
    ....................................
    (nazwa organu zlecającego)

    WRAZ Z
    WNIOSKIEM O PRZYZNANIE DOTACJI ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH
    W KWOCIE......................
    I. Dane na temat organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej /*
    1) pełna nazwa..........................................................................................................................
    2) forma prawna ........................................................................................................................
    3) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze* ........................................................
    4) NIP .......................................................... REGON................................................................................
    5) data wpisu lub rejestracji.........................................................................................................
    6) inne dane ewidencyjne ...........................................................................................................
    7) dokładny adres: miejscowość................................ ul. .................................................................
    gmina ............................... powiat ................................... województwo .........................................
    8) tel. ................................................................. fax ........................................................................
    e-mail: ............................................................... http:// .................................................................
    9) nazwa banku i numer rachunku ..........................................................................................................
    10) nazwiska i imiona oraz funkcje/stanowiska osób statutowo upoważnionych do reprezentowania organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej /*w kontaktach zewnętrznych i posiadających zdolność do podejmowania zobowiązań finansowych w imieniu organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej /*(zawierania umów)
    ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    11) nazwa, adres i telefon kontaktowy placówki bezpośrednio wykonującej zadanie, na które organizacja ubiega się o uzyskanie dotacji .....................................................................................
    12) osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących oferty (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego) ...............................................................................................
    13) cele statutowe (przedmiot działalności statutowej):


    14) zakres prowadzonej działalności statutowej
    a) działalność nieodpłatnab) działalność odpłatna

    15) jeżeli organizacja pozarządowa/* podmiot/* jednostka organizacyjna/* prowadzi działalność gospodarczą:
    a) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców
    b) przedmiot działalności gospodarczej


    II. Opis zadania
    1. Nazwa zadania


    2. Miejsce wykonywania zadania


    3. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania


    4. Cel zadania oraz rodzaj działań przy realizacji zadania


    5. Deklaracja pobierania lub niepobierania wynagrodzenia od beneficjentów/adresatów


    6. Opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania


    7. Liczbowe określenia skali działań podejmowanych przy realizacji zadania (należy użyć miar adekwatnych dla danego zadania, np. liczba podopiecznych, liczba indywidualnych świadczeń udzielonych tygodniowo /miesięcznie)


    8. Zakładane rezultaty realizacji zadania


    III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania
    Całkowity koszt (w zł) [ ] w tym wnioskowana wielkość dotacji (w zł) [ ] w tym wielkość środków własnych (w zł) [ ]
    Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów
    Lp. Rodzaj kosztów i sposób ich kalkulacji Koszt(w zł) W tym zwnioskowanejdotacji (w zł) W tym ześrodkówwłasnych (w zł)*

    Ogółem
    Kosztorys ze względu na źródło finansowania
    Źródło finansowania zł %
    Wnioskowana kwota dotacji
    Środki własne
    Wpłaty i opłaty uczestników projektu – z jakiego tytułu?
    Sponsorzy publiczni-podać nazwę. Na jakiej podstawie przyznali lub zapewnili środki finansowe?
    Sponsorzy prywatni- podać nazwę. Na jakiej podstawie przyznali lub zapewnili środki finansowe?
    Ogółem 100 %
    Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu
    ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Pozafinansowy wkład własny w realizację zadania (np. świadczenia wolontariuszy)
    .........................................................................................................................................................
    .........................................................................................................................................................
    ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    IV. Inne wybrane informacje dotyczące zadania
    1. Partnerzy biorący udział w realizacji zadania (ze szczególnym uwzględnieniem organów administracji publicznej)


    2. Posiadane zasoby kadrowe - konieczne z punktu widzenia realizacji zadania

    Ogólna liczba osób pracujących przy realizacji zadania (w przeliczeniu na pełne etaty): [ ]w tym wolontariusze (w przeliczeniu na pełne etaty): [ ]Inne informacje o zasobach kadrowych, w tym o kwalifikacjach osób zatrudnionych przy realizacji zadania oraz o kwalifikacjach wolontariuszy

    3. Posiadane rodzaje zasobów rzeczowych [lokalowe, sprzętowe – wraz z informacją o stanie technicznym, inne] – ważne z punktu widzenia realizacji zadania



    4. Koszty korzystania z zasobów, o których mowa w pkt 3 [z podziałem na rodzaje zasobów]


    5. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań podobnego rodzaju


    6. Informacje na temat dotychczasowych zadań realizowanych we współpracy z administracją publiczną


    7. Dodatkowe uwagi lub informacje wnioskodawcy
    ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Oświadczam / my, że:
    1) proponowane zadanie w całości mieści się w zakresie działalności statutowej naszej organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej/*,
    2) proponowane zadanie jest zadaniem z zakresu, o którym mowa w art.4 ust.1 pkt .........ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
    3) organizacja pozarządowa/* podmiot/* jednostka organizacyjna/* jest związana / ny niniejszą ofertą przez okres do dnia ..............................,
    4) wszystkie podane w ofercie informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.
    (pieczęć organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej/*)


    ...............................................................................
    ...............................................................................
    (podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych
    do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej/*)
    Załączniki i ewentualne referencje:
    1. Aktualny odpis z rejestru (ważny do 3 miesięcy od daty
    wystawienia)
    2. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe za ostatni rok
    3. .......................................................................................
    4. .......................................................................................
    5. .......................................................................................

    Poświadczenie złożenia oferty

    Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

    *niepotrzebne skreślić

    Załącznik nr 2
    Wzór
    UMOWA NR ..........
    zawarta w dniu ............................... r.
    w ...................................,
    pomiędzy
    ............................................................., z siedzibą w ............................. zwanym dalej „Zleceniodawcą”, reprezentowanym przez ..................................................................................
    a
    .......................................................................................................................................................
    Organizacją Pozarządową*/ Podmiotem*/ Jednostkę Organizacyjną*
    z siedzibą w ....................................................,zwaną dalej „Zleceniobiorcą”, reprezentowaną przez: .......................................................................................................................................................

    § 1. 1. Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz .U. Nr 96, poz. 873) realizację zadania publicznego, określonego szczegółowo w ofercie złożonej przez Zleceniobiorcę w dniu .............., stanowiącej załącznik nr 1 do umowy,
    a Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać zadanie w zakresie i na zasadach określonych w niniejszej umowie.
    2. Niniejsza umowa jest, w rozumieniu art.16 ust.1 ustawy powołanej w ust.1, umową o powierzenie zadania /* o wsparcie realizacji zadania/*.

    § 2. 1. Zleceniodawca zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania dotację w wysokości ................................... (słownie)........................................................................ złotych.
    2. Przyznane środki finansowe w wysokości ................................................... (słownie) .......................................................................................................................................................
    złotych zostaną przekazane na specjalnie w tym celu wyodrębniony rachunek bankowy Zleceniobiorcy przeznaczony wyłącznie do operacji związanych z realizacją zadania
    nr rachunku ..................................................................................................................................

    a) w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy* lub
    b) w następujący sposób:
    I transza w wysokości ..............................słownie ...................................................................
    do dnia ...................................................
    II transza w wysokości ............................ słownie ..................................................................
    ...........................................................
    do dnia ...................................................

    § 3.1.Termin wykonania zadania ustala się od dnia podpisania umowy do dnia .................................................
    2. Zadanie zostanie wykonane zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 2 do umowy.

    § 4. Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania.

    § 5. Zleceniobiorca upoważnia ..................................................................................................
    (nazwa podwykonawcy oraz siedziba)
    do bezpośredniego wykonywania następującej części zadania ......................................................................................................................................................
    (określenie części zadania)

    § 6. Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych środków finansowych zgodnie z celem, na jaki je uzyskał, i na warunkach określonych niniejszą umową. Dotyczy to także ewentualnych przychodów uzyskanych przy realizacji umowy, których nie można było przewidzieć przy kalkulowaniu wielkości dotacji, oraz odsetek bankowych od przekazanych przez Zleceniodawcę środków, które należy wykorzystać wyłącznie na wykonanie zadania.

    § 7. 1. Zleceniodawca sprawuje kontrolę prawidłowości wykonywania zadania przez Zleceniobiorcę, w tym wydatkowania przekazanych mu środków finansowych.
    2. W ramach kontroli, o której mowa w ust.1, upoważnieni pracownicy Zleceniodawcy mogą, badać dokumenty i inne nośniki informacji które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonywania zadania oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wykonania zadania. Zleceniobiorca na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie określonym przez kontrolującego.
    3. Zleceniodawca może żądać częściowych, miesięcznych/ * kwartalnych/* sprawozdań z wykonywania zadania według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia ..... w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. ( Dz.U. Nr..., poz....) Sprawozdanie powinno zostać dostarczone w terminie ......................... dni.

    § 8. 1. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez Zleceniobiorcę na formularzu zgodnym z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia wymienionego w § 7 ust. 3.
    2.W przypadku umów o powierzenie / wsparcie wykonania zadania, zawartych na okres dłuższy niż rok, sprawozdanie częściowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez Zleceniobiorcę na formularzu przekazanym przez Zleceniodawcę i dostarczone w terminie 30 dni po upływie roku budżetowego .

    § 9. Przyznane środki finansowe, określone w § 2 ust.1, Zleceniobiorca jest zobowiązany wykorzystać do dnia .......................... . Środki finansowe nie wykorzystane do tego terminu Zleceniobiorca jest zobowiązany zwrócić w terminie do dnia ........................... na rachunek bankowy Zleceniodawcy nr ................................................... .

    § 10. Do zamówień na dostawy oraz usługi i roboty budowlane, opłacanych ze środków pochodzących z dotacji, Zleceniobiorca stosuje przepisy o zamówieniach publicznych.

    § 11. Umowa może być rozwiązana na mocy porozumienia Stron w przypadku wystąpienia okoliczności, za które Strony nie ponoszą odpowiedzialności, a które uniemożliwiają wykonywanie umowy.

    § 12 W przypadku rozwiązania umowy skutki finansowe i ewentualny zwrot środków finansowych Strony określą w sporządzonym protokole.

    § 13. Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku wykorzystywania udzielonej dotacji niezgodnie z przeznaczeniem, nieterminowego oraz nienależytego wykonywania umowy w tym w szczególności zmniejszenia zakresu rzeczowego realizowanego zadania, stwierdzonego na podstawie wyników kontroli oraz oceny realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych. Rozwiązując umowę, Zleceniodawca określi kwotę dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, wraz z ustawowymi odsetkami naliczanymi od dnia przekazania dotacji z budżetu państwa, termin jej zwrotu oraz nazwę i numer konta, na które należy dokonać wpłaty.

    § 14. Wykonanie umowy nastąpi z chwilą zaakceptowania przez Zleceniodawcę sprawozdania, o którym mowa w § 8 ust. 1.

    § 15. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

    § 16. W zakresie nieuregulowanym umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 ze zm.). Zleceniobiorca oświadcza, że znane są mu obowiązki wynikające z przepisów prawa, w szczególności ustawy powołanej w § 1 ust.1.

    § 17. Ewentualne spory, powstałe w związku z zawarciem i wykonywaniem niniejszej umowy, Strony poddadzą rozstrzygnięciu właściwego, ze względu na siedzibę Zleceniodawcy, sądu powszechnego.

    § 18. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.

    Zleceniobiorca: Zleceniodawca:
    ....................................... ..................................

    *niepotrzebne skreślić

    ZAŁĄCZNIKI:
    1) oferta realizacji zadania publicznego złożona według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia...... w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. ( Dz.U. Nr..., poz....)
    2) harmonogram realizacji zadania.
    3) oświadczenie Zleceniobiorcy o zgodności odpisu z rejestru ze stanem prawnym i faktycznym w dniu podpisania umowy.


    Załącznik nr 3
    Wzór
    SPRAWOZDANIE (CZĘŚCIOWE* / KOŃCOWE*)1
    z wykonania zadania publicznego
    .........................
    (nazwa zadania)
    w okresie od ........... do ..............,
    określonego w umowie nr ........................,
    zawartej w dniu ............................., pomiędzy
    ...................................... a ................................................................................................
    (nazwa organu zlecającego) (nazwa organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej/*)
    Data złożenia sprawozdania: .................................................
    Część I. Informacje ogólne
    1. W jakim stopniu planowane cele zostały zrealizowane


    2. Opis wykonania zadania (działań lub efektów zawartych w ofercie organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej/* i w umowie)2.

    3. Informacje o beneficjentach /adresatach/ zadania (liczebność, charakterystyka ze względu na istotne dla realizacji zadania cechy, np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status materialny)


    4. Wymierne rezultaty realizacji zadania (odpowiednio do oferty organizacji pozarządowej/*podmiotu/*jednostki organizacyjnej/*)


    5. Rola partnerów w realizacji zadania (ze szczególnym uwzględnieniem organów administracji publicznej)


    Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków
    A. Informacja o wydatkach poniesionych przy wykonaniu zadania
    Całkowity koszt w okresie sprawozdawczym (w zł) [ ]
    w tym koszty pokryte z uzyskanej dotacji (w zł) [ ]
    w tym środki własne (w porównaniu z ofertą) [ ( ) ]
    1. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów (w zł)
    Lp. Rodzaj kosztówi sposób ichkalkulacji Całość zadania Poprzednie okresysprawozdawcze(narastająco) Bieżący okres sprawozdawczy
    kosztcałkowity w tym zdotacji kosztcałkowity w tym zdotacji kosztcałkowity w tym zdotacji

    Łącznie


    2. Kosztorys ze względu na źródło finansowania
    Źródło finansowania Całość zadania Poprzednie okresysprawozdawcze(narastająco) Bieżący okres sprawozdawczy
    zł % zł % zł %
    Koszty pokryte z dotacji
    Środki własne
    Wpłaty i opłaty uczestnikówprojektu - z jakiegotytułu?
    Sponsorzy publiczni -podać nazwę. Na jakiej podstawie?
    Sponsorzy prywatni -podać nazwę. Na podstawie jakiego stosunku prawnego?
    Ogółem: 100% 100% 100%

    Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji budżetu:
    ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    B. Zestawienie faktur (rachunków)3
    Lp. Numer dokumentu księgowego Numer pozycji kosztorysu Data Nazwa wydatku Kwota (zł) W tym ze środków pochodzących z dotacji (zł)

    Łącznie
    C. Podsumowanie realizacji budżetu
    Kwota dotacji określona w umowie [ ]
    Dotychczas przekazana łączna kwota dotacji [ ]
    Dotychczas poniesione łączne wydatki
    pokrywane z dotacji [ ]
    Uwagi dotyczące wzajemnych zobowiązań4
    Część III. Dodatkowe informacje
    .........................................................................................................................................................
    ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    Załączniki:5
    1. ............................................................
    2. ............................................................
    3. ............................................................
    4. ............................................................
    5. ............................................................
    Oświadczam/my, że:
    1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny organizacji pozarzadowej/*podmiotu/*jednostki organizacyjnej/*,
    2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym,
    3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane w ramach umowy zostały dokonane zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych.
    (pieczęć organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej/*)

    ....................................................................................................................
    ....................................................................................................................
    ....................................................................................................................
    (podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych
    do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji pozarządowej/* podmiotu/* jednostki organizacyjnej/*)
    Poświadczenie złożenia sprawozdania


    Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

    _______________
    * niepotrzebne skreślić)


    Data wprowadzenia: 2004-03-17 1927
    Data upublicznienia: 2004-03-17
    Art. czytany: 6123 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: admin2
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Projekty Uchwał Rady Gminy- XI sesja
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości komunalnej położonej w obrębie wsi Nowica Gmina Wilczęta.
    A» w sprawie określenia zasad zlecania zadań na rzecz Gminy Wilczęta i potrzeb jej mieszkańców podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego
    Urząd Gminy w Wilczętach