Regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej 30000 EURO 2014-05-13 1303 Art. czytany: 11385 razy ZARZĄDZENIE Nr 33/2014 WÓJTA GMINY WILCZĘTA z dnia 12 maja 2014 roku w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro w Gminie Wilczęta Na podstawie art. 44 ust. 1 i art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.) zarządzam, co następuje: § 1. Wprowadza się regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro w Gminie Wilczęta, zgodnie z załącznikiem do niniejszego zarządzenia. § 2. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierza się Kierownikowi Zamawiającego oraz pracownikom Zamawiającego, którym kierownik Zamawiającego powierzył wykonanie zastrzeżonych dla siebie czynności, członkom komisji przetargowej, biegłym i innym osobom wykonującym czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia na rzecz Gminy Wilczęta. § 3. Traci moc zarządzenie Nr 55 Wójta Gminy Wilczęta z dnia 20 listopada 2008 roku w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych do 14 000 euro z tym, że zamówienia wszczęte a nie zakończone realizuje się według przepisów niniejszego zarządzenia. § 4. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik do zarządzenia Nr 33/2014 Wójta Gminy Wilczęta z dnia 12 maja 2014 roku REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH O WARTOŚCI NIEPRZEKRACZAJĄCEJ KWOTY 30 000 EURO PRZEZ GMINĘ WILCZĘTA § 1 1. Gmina Wilczęta, udzielając zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 euro, realizuje zamówienie bez obowiązku stosowania przepisów i zasad określonych Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r. , poz. 907 z późn. zm.). Zamówienia te podlegają niniejszemu regulaminowi. § 2 1. Przy ustalaniu wartości zamówienia przyjmuje się kurs euro określony Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro, stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych, zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Przystępując do udzielenia zamówienia, pracownik odpowiedzialny za jego realizację przed rozpoczęciem procedury udzielenia zamówienia ma obowiązek ustalenia jego wartości z należytą starannością. 3. Ustalenie wartości zamówienia może nastąpić po rozeznaniu cen rynkowych telefonicznie lub wykorzystując katalogi, cenniki, foldery i strony internetowe, a dla robót budowlanych przez sporządzenie wstępnej wyceny robót lub kosztorysu inwestorskiego. (Wzór ustalenia wartości szacunkowej stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu). 4. Wydatkowanie środków powinno być dokonywane w sposób celowy i oszczędny przy zachowaniu zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań. 5. Niedopuszczalne jest dzielenie i zaniżanie wartości zamówienia w celu ominięcia obowiązku stosowania Ustawy. § 3 1. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlegają wyłączeniu, jeżeli: a) ubiegają się o udzielenie tego zamówienia; b)uczestnicząc w przygotowaniu dokumentów, nie przestrzegały zasad bezstronności, obiektywizmu oraz reguł uczciwej konkurencji, w szczególności poprzez unikanie warunków udziału w postępowaniu, które naruszają zasadę równego traktowania wykonawców; c) pozostają w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia; d) przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia; e) pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób; f) zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych. 2. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia składają pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w pkt.1 (Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu). 3. Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu po powzięciu przez nią wiadomości o okolicznościach, których mowa w pkt.1, powtarza się z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania. § 4 Procedury udzielania zamówień publicznych regulowane są w układzie: 1. zamówienia o wartości poniżej 3000 euro; 2. zamówienia o wartości od 3000 euro do 30 000 euro. § 5 W przypadku udzielania zamówień, których wartość nie przekracza kwoty równowartości w złotych 3000 euro nie stosuje się postanowień niniejszego regulaminu i nie jest wymagane prowadzenie dokumentacji, z wyjątkiem dokumentacji dotyczącej ustalenia wartości zamówienia. Zamawiający prowadzi negocjacje z jednym wykonawcą. § 6 1. W przypadku udzielania zamówień, których wartość przekracza kwotę równowartości w złotych 3000 euro, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro, pracownik odpowiedzialny wszczyna procedurę realizacji danego zamówienia na zasadach określonych w niniejszym regulaminie i jest odpowiedzialny za przebieg całego postępowania. 2. Obowiązkiem jego jest określenie przedmiotu zamówienia za pomocą obiektywnych cech technicznych i jakościowych, m.in. poprzez podanie parametrów technicznych, rodzaju zamówienia, a przy dopuszczeniu złożenia ofert równoważnych podanie wymaganych innych cech technicznych. 3. Określenie przedmiotu zamówienia powinno odpowiadać zadaniu opisanemu w planie finansowym Gminy Wilczęta i mieścić się w kwocie zaplanowanej na jego realizację. 4. O sposobie przeprowadzenia rozeznania i badania rynku potencjalnych Wykonawców decyduje pracownik odpowiedzialny, biorąc pod uwagę charakter i przedmiot zamówienia oraz jego wartość. 5.Przeprowadzenie rozeznania rynku potencjalnych Wykonawców nie ma zastosowania w przypadku, gdy ze względu na szczególny charakter i rodzaj dostaw, usług lub robót budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji konkretnemu Wykonawcy lub w przypadku wykonania zamówienia w trybie awaryjnym wymagającego niezwłocznego wykonania. 6. W celu zapewnienia jawności postępowania oprócz rozeznania rynku potencjalnych Wykonawców, pracownik odpowiedzialny kieruje zaproszenie do składania ofert telefonicznie, pod warunkiem sporządzenia notatki służbowej z rozmowy, drogą pocztową, pocztą elektroniczną, za pomocą faxu, w drodze bezpośredniego doręczenia a także poprzez umieszczenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Wilczęta, na minimum 7 dni przed terminem składania ofert. (Wzór formularza ofertowego stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu). 7. Pracownik zaprasza do składania ofert taką liczbę Wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty ( co najmniej dwóch). (Wzór zaproszenia do składania ofert stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu) 8. Wykonawcy składają oferty w formie pisemnej. 9. Treść oferty musi odpowiadać treści zaproszenia do składania ofert. 10. Po otrzymaniu ofert od wykonawców, pracownik przeprowadzający postępowanie zobowiązany jest do sporządzenia protokołu z przeprowadzonego postępowania. (Wzór protokołu stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu). 11. Udzielenie zamówienia możliwe jest w przypadku otrzymania co najmniej jednej ważnej oferty. 12. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty. 13. Zamówienie należy udzielić Wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejsze warunki realizacji zamówienia, biorąc pod uwagę zarówno oferowaną cenę jak i inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia, tj. funkcjonalność, parametry techniczne, koszty eksploatacji, warunki gwarancji, terminy płatności itp. 14. Prawidłowość prowadzenia postępowania oraz wybór najkorzystniejszej oferty zatwierdza Kierownik Zamawiającego - Wójt Gminy Wilczęta lub osoba przez niego upoważniona. 15. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia w formie pisemnej, po przekazaniu wybranemu Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty. (Wzór umowy stanowi załącznik nr 6 do Regulaminu). 16. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. 17. Do umów zawieranych w sprawach zamówienia, których wartość przekracza kwotę równowartości w złotych 3000 euro, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro stosuje się ogólne przepisy o zawieraniu umów z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 121). 18. Dokumentacja z postępowania o udzielenie zamówienia prowadzona jest przez pracownika odpowiedzialnego za całe postępowanie i jego archiwizację. 19. Pracownik realizujący zamówienie obowiązany jest do prowadzenia ewidencji/rejestru udzielonych zamówień. (Wzór rejestru stanowi załącznik nr 7 do Regulaminu). Zatwierdzono: 12.05.2014 r. ZATWIERDZAM …............................................................ Załącznik nr 1 do regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro USTALENIE WARTOŚCI SZACUNKOWEJ ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO Opis przedmiotu zamówienia: ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… CPV: ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… Zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) wartość zamówienia ustalona została na kwotę …………………………………… zł., co w oparciu o średni kurs euro wynoszący …............. zł (zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia …................ w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych (Dz.U. z ............r., poz. .........) daje równowartość ………………….. ….... euro* (podać wartość całkowitą uwzględniając okres umowy, a przy zamówieniach dłuższych niż rok podać wartość roczną i całej umowy). Ustalenia wartości zamówienia dokonano w dniu ……………………………………….. …........................... na podstawie*: …………………………………………………………………………………………................... ……………………………………………………………………………………………………………………...... a) cen rynkowych przedmiotu zamówienia – podać źródło, b) analizy wydatków z ubiegłego roku lub poprzednich 12 miesięcy, c) wysokości wydatków planowanych w budżecie na dany cel, d) odniesienia do cen dostawy/usługi świadczonej w poprzednim zamówieniu i zwiększeniu go o wskaźnik inflacji, e) kosztorysu inwestorskiego. Osoba/osoby dokonująca/-e ustalenia wartości zamówienia: …………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………… * wpisać właściwe dane …..........…………………………………......... (podpis osoby ustalającej wartość) Załącznik nr 2 do regulaminu udzielania zamówień których wartość przekracza kwotę równowartości w złotych 3000 euro, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro Oświadczenie Kierownika zamawiającego / pracownika zamawiającego, któremu kierownik zamawiającego powierzył wykonanie zastrzeżonych dla siebie czynności / członka komisji przetargowej / biegłego / innej osoby wykonującej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia* Imię (imiona) ......................................................................................... Nazwisko ............................................................................ Uprzedzony o odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania oświadczam, że: 1) nie ubiegam się o udzielenie zamówienia; 2) uczestnicząc w przygotowaniach dokumentów, zobowiązuje się do zachowania bezstronności, obiektywizmu oraz reguł uczciwej konkurencji, w szczególności poprzez unikanie warunków udziału w postępowaniu, które naruszają zasadę równego traktowania wykonawców; 3) nie pozostaję w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie jestem związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia; 4) przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia nie pozostawałem w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą i nie byłem członkiem organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia; 5) nie pozostaję z żadnym wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do mojej bezstronności; 6) nie zostałem prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych. Wilczęta, dnia .........................20.... r. ............................................................ (podpis) * - niepotrzebne skreślić Załącznik nr 3 do regulaminu udzielania zamówień których wartość przekracza kwotę równowartości w złotych 3000 euro, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro FORMULARZ OFERTY Wilczęta, dnia ...................................... Nazwa Oferenta: .......................................................................................... Adres: .......................................................................................................... Tel./Fax. ...................................................................................................... REGON: ...................................................................................................... NIP: ............................................................................................................. Zamawiający: GMINA WILCZĘTA Wilczęta 84 14 – 405 Wilczęta Gmina Wilczęta zaprasza do złożenia ofert na: ……………………………………………………………………………………………….............................................................................................................................................................................................................................................................................................................. Ja ( imię inazwisko) ......................................................................................................... w imieniu reprezentowanej przeze mnie firmy, odpowiadając na zapytanie ofertowe, oświadczam, że: 1. Zapoznałem/am się z opisem przedmiotu zamówienia i nie wnoszę do niego zastrzeżeń. 2. Oferuję wykonanie całego zamówienia za: 1) Kwotę netto za realizację całego zamówienia (bez podatku VAT) …...................... zł* ( słownie złotych:......................................................................................................). 2) Podatek VAT % …... t.j., ...............................................zł (słownie złotych:......................................................................................................). 3) Kwotę brutto za realizację całego zamówienia ( z podatkiem VAT) …...................zł ( słownie złotych:...................................................................................................). 3. Wymagany termin realizacji zamówienia do ...…………………………………… 4. Okres gwarancji (jeśli dotyczy)……………………………………………………….. 5. Termin płatności za wykonany przedmiot zamówienia nastąpi po odbiorze, w ciągu …….. dni od dnia otrzymania faktury. 6. Osoba upoważniona do kontaktu z Zamawiającym: ..................................................... ………………………………………………………………………………………………..... 7. Oświadczam, że zawarte z zapytaniu ofertowym warunki umowy akcpetuję i zobowiązuję się w przypadku przyjęcia mojej propozycji do zawarcia umowy na ww. warunkach oraz zobowiązuje się do podpisania umowy w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego. .............................................................................. (podpis i pieczątka imienna uprawnionego(-ych) przedstawiciela(-li) wykonawcy) Załącznik nr 4 do regulaminu udzielania zamówień, których wartość przekracza kwotę równowartości w złotych 3000 euro, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro Nr sprawy: …................... Wilczęta, dnia …....................................................... Adresat – wg rozdzielnika Wójt Gminy Wilczęta z siedzibą w: Wilczęta 84, 14-405 Wilczęta ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO O WARTOŚCI PONIŻEJ 30 000 EURO NA ZADANIE: (Opisać przedmiot i zakres zamówienia): …................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 1. Wymagany termin wykonania zamówienia: do.............................................................20....... r. 2. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. 3. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W celu potwierdzenia, ze wykonawca posiada uprawnienie do wykonania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu, wykonawca składa następujące dokumenty: a) formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik Nr 1 b) aktualny odpis właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia, c) dokumenty potwierdzające uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych, d) oświadczenie wykonawcy, że spełnia następujące warunki udziału w postępowaniu: - posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności stanowiącej przedmiot zamówienia, - posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuję odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, - znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, e) wypełniony i zaparafowany wzór umowy. 4. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który zaoferuje wykonanie przedmiotu zamówienia za najniższą cenę. Cena – 100 % . (jeżeli będą miały zastosowanie inne kryteria to należy je podać). W cenę należy wliczyć : - wartość roboty/dostawy/usługi określoną w oparciu o przedmiot zamówienia, - obowiązujący podatek od towarów i usług VAT. Cena podana przez Wykonawcę jest obowiązująca przez okres ważności umowy i nie będzie podlegała waloryzacji w okresie jej trwania. Zamawiający wybierze ofertę odpowiadającą wszystkim postawionym przez niego wymogom i o najniższej cenie. 5. Miejsce i termin składania ofert: Miejsce: Gmina Wilczęta Wilczęta 84, 14-405 Wilczęta pokój nr 13 sekretariat w terminie do dnia …...................... 20.... r. do godz. …........, w zaklejonej kopercie. Na kopercie należy umieścić nazwę i adres Zamawiającego oraz Wykonawcy oraz napis” Oferta na zadanie pn. …......................................................................................................................................................... Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej zostanie zwrócona Wykonawcy nie otwarta. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę przed upływem terminu jej składania. 6. Miejsce i termin otwarcia ofert: Otwarcie ofert nastapi w dniu …............................ 20.... r. o godz. …....... w pokoju nr …........... 7. Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami (imię i nazwisko, tel., nr pokoju): …......................................................................................................................................................... 8. Informacje dotyczące zawarcia umowy: W terminie 7 dni od daty powiadomienia o wyborze Wykonawcy jest on zobowiązany podpisać umowę w komórce merytorycznej (nazwa: …...................................................................................). Umowa musi zawierać wszystkie uwarunkowania złożonej oferty. 9. Termin związania ofertą – okres …. dni. Przygotował/a …................................ …...…................................................ podpisał (data , podpis) W załączeniu: - wzór formularza ofertowego, - wzór umowy, - …...........( inne – w zależności od przedmiotu zamówienia) Załącznik nr 5 do regulaminu udzielania zamówień których wartość przekracza kwotę równowartości w złotych 3000 euro, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro Protokół z dnia ……………………………………. z przeprowadzonego postępowania w sprawie zamówienia, którego wartość przekracza kwotę równowartości w złotych 3000 euro, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro Zamówienie dotyczy*: roboty dostawy usługi 1. Dotyczy postępowania o zamówienie na (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia): ……………………………………………………………………………………………………………………... ………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………. 2. W dniu .....................................zaproszono do udziału w postępowaniu niżej wymienionych wykonawców*: 1. ….......................................................................................................................................................... 2. ….......................................................................................................................................................... 3. ….......................................................................................................................................................... poprzez rozesłanie/dostarczenie/pobranie ze strony internetowej/BIP/tablicy ogłoszeń* formularza ofertowego, który stanowi integralną część niniejszej dokumentacji. 3. Kryterium wyboru Wykonawcy: cena, inne*: …................................................................................................................................................................. 4. Zapytanie skierowano*: telefonicznie, faxem, e-mail. …....................................................................... 5. Odpowiedź na zapytanie otrzymano od (wymienić wszystkie otrzymane formularze ofertowe)* 1. …........................................................................................................................................................... 2. …........................................................................................................................................................... 3. …........................................................................................................................................................... *(Wykonawca - nazwa, adres, nr faksu, nr telefonu, e-mail, data otrzymania oferty, cena brutto, numer oferty nadany przez Zamawiającego, inne postanowienia oferty, uwagi). 6. W wyniku analizy ofert wybrano ofertę :………………………………................................................................................................................................. …………………………………………………………………………………………………………………………...... za cenę ………………… zł brutto, w tym podatek VAT …………….....zł. 7. Uzasadnienie wyboru danego Wykonawcy:………………………………………………………………..................................................................................... …......................................................................................................................................................................... 8. Odrzucono (ilość) ………. ofert/y o numerach ….......................................................................................... z powodu (uzasadnienie): ……………………………………………………………………….......................... ………………………………………………………………………………………………………………….......... 9. W wyborze oferty uczestniczyli: …......................................................................................................................................................................... Protokół sporządził /a prowadzący /a postępowanie: …………………………………………………. (data i podpis) ZATWIERDZAM …………………………………………………..... (data i podpis Kierownika Zamawiającego) Załączniki: - oferty sztuk ….............. * zaznaczyć właściwe, skreślić lub wpisać Załącznik nr 6 do regulaminu udzielania zamówień których wartość przekracza kwotę równowartości w złotych 3000 euro, a nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro UMOWA Nr .................................. zawarta dnia ............................................ roku w Urzędzie Gminy w Wilczętach pomiędzy: Gminą Wilczęta, reprezentowaną przez Wójta Gminy Wilczęta pana Bogusława Szczerbę posiadającą NIP: 582 – 160-14-47, Regon: 170748040, zwaną dalej Zamawiającym a firmą...................................................................................(wpis do rejestru nr …...................) reprezentowaną przez: ...................................................................................................................................... zwanym(ą) dalej Wykonawcą następującej treści: § 1. Niniejszą umowę zawarto bez stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. - Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) na podstawie art. 4 pkt 8 cytowanej ustawy. § 2. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 1. Zamawiający zamawia, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zamówienie na: …................................................................................................................................................................. (przedmiot zamówienia) - zgodnie ze złożoną dnia ............................ r. propozycją cenową/ofertą, która stanowi załącznik do niniejszej umowy. 2. Gwarancja na przedmiot zamówienia wynosi … lat/a od terminu wykonania zamówienia. 3. Wykonawca zobowiązuje się wykonać zamówienie na warunkach określonych w złożonej w dniu ….........propozycji cenowej/ofercie. § 3. 1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać zamówienie, o którym mowa w § 2 w terminie …........ dni od podpisania niniejszej umowy/do dnia …............................................ 2. Przez wykonanie zamówienia rozumie się: …........................................................................................, (np. dostarczenie, postawienie do dyspozycji, przekazanie przedmiotu zamówienia). § 4. 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do bieżącej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia, w tym również w razie uzasadnionej potrzeby lub konieczności do zlecania weryfikacji …............ 2. Strony zastrzegają sobie możliwość zmniejszenia zamówienia w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę. 3. Strony zgodnie ustalają, iż ceny jednostkowe dotyczące realizacji zamówienia, nie mogą ulec zmianie na niekorzyść Zamawiającego, w czasie trwania umowy. § 5. 1. Zamawiający upoważnia p........................, tel. ........................... do koordynacji działań związanych z realizacją przedmiotu umowy, w szczególności do określania warunków oraz etapów realizacji zlecanych prac, które podlegać będą odbiorom częściowym. 2. Osobą upoważnioną przez Wykonawcę do występowania w imieniu Wykonawcy jest: p. ........................................... 3. Wykonanie przedmiotu umowy zostanie odebrane i potwierdzone każdorazowo przez osobę upoważnioną. § 6. 1. Wykonawca nie może powierzyć wykonania całości lub części zadania stanowiącego przedmiot umowy osobom trzecim, pod rygorem odstąpienia przez Zamawiającego od umowy w trybie natychmiastowym z winy Wykonawcy i zapłaty kar umownych określonych w treści umowy. 2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania wszystkich czynności związanych z realizacją przedmiotu umowy z najwyższą starannością. 3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w trakcie lub w związku z wykonywaniem umowy, powstałe z przyczyn zależnych od Wykonawcy. § 7. WYNAGRODZENIE 1. Cena za wykoanie zamówienia, o którym mowa w § 2 wynosi ….................................... zł netto + VAT …. % (t.j. …................. zł), czyli łącznie brutto ….......................... zł (słownie złotych: …....................................................). 2. Kwota określona w ust. 1 jest ceną ryczałtową i obejmuje wykonanie całości przedmiotu zamówienia, o którym mowa w § 2. 3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1 obejmuje wszelkie ryzyko i odpowiedzialność Wykonawcy za prawidłowe oszacowanie wszystkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 4.Strony umowy dopuszczają możliwość fakturowania częściowego realizacji umowy, t.j. za zrealizowanie poszczególnych zleceń, o których mowa § 2 ust. 3 umowy, pod warunkiem prawidłowości odebranej części przedmiotu umowy (jeśli dotyczy). 5. W przypadku zmiany obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przepisów dotyczących wysokości stawek podatku od towarów i usług (VAT) obie strony zobowiązują się do odpowiedniej zmiany umowy w tym zakresie. § 8. FORMA ZAPŁATY 1. Wynagrodzenie płatne będzie przelewem, na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy, w ciągu …. dni od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT (i/lub pod warunkiem prawidłowości odebranej części przedmiotu umowy. 2. Datą zapłaty faktury będzie data obciążenia konta Zamawiającego. § 9. KARY UMOWNE 1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w przypadku: 1) zwłoki w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1 % wartości wynagrodzenia brutto, określonego w § 7 ust. 1 za każdy dzień zwłoki, 2) zwłoki w usunięciu wad przedmiotu umowy, w wysokości 0,1 % wartości wynagrodzenia brutto, określonego w § 7 ust. 1 za każdy dzień zwłoki, licząc od terminu wyznaczonego na ich usunięcie, 3) odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy, w wysokości 5 % wartości wynagrodzenia brutto, określonego w § 7 ust. 1. 2. Karę, o której mowa w ust. 1, Wykonawca zapłaci na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy przelewem, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia mu żądania Zamawiającego zapłaty takiej kary umownej. Zamawiający jest upoważniony do potrącenia należnych kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy. 3. Zamawiający upoważniony jest do domagania się odszkodowania na zasadach ogólnych, jeżeli poniesiona szkoda przekracza kary umowne. § 10. ZMIANY UMOWY 1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane pod rygorem nieważności jedynie w formie pisemnego aneksu z podpisami upoważnionych przedstawicieli obu stron. 2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego. 3. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem zapisu ust. 1 i 2 jest nieważna. § 11. ODSTĄPIENIE OD UMOWY 1. Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy na podstawie art. 145 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. § 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1.W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2014r., poz. 121), jeżeli przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), nie stanowią inaczej. 2. Do rozstrzygania sporów wynikłych na tle wykonania niniejszej umowy właściwy jest Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 3.Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach na prawach oryginału, po jednym dla każdej ze stron. 4. Integralną częścią umowy jest oferta Wykonawcy. ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA Załącznik nr 7 do regulaminu udzielania zamówień których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro REJESTR ZAMÓWIEŃ KTÓRYCH WARTOŚĆ NIE PRZEKRACZA WYRAŻONEJ W ZŁOTYCH KWOTY 30 000 EURO zamówienie przeprowadzone przez …........................................................... (nazwisko i imię pracownika Zamawiającego) L.p. Numer zamówienia Przedmiot zamówienia Data zawarcia umowy Nazwa Wykonawcy Data zakończenia realizacji umowy Cena brutto w zł Wartość zamówienia w euro Uwagi 1. 2. 3. |