Zameldowanie na pobyt stały
2003-07-02 1205 Art. czytany: 3708 razy Miejsce załatwienia Urząd Stanu Cywilnego - pok. nr 5 - p. Grażyna Mołdawiak Wymagane dokumenty 1. Dokument stwierdzający tożsamość 2. Książeczka wojskowa 3. Wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego 4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania. Miejsce odbioru Urząd Stanu Cywilnego - pok. nr 5 Opłaty nie podlega Termin załatwienia Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego. Podstawa prawna Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 84 poz. 960) Podstawa prawna - W przypadku zameldowania na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu , podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwzględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego) - Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie Opracował Grażyna Mołdawiak |