Zameldowanie na pobyt stały

2003-07-02 1205
Art. czytany: 3708 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Stanu Cywilnego - pok. nr 5 - p. Grażyna Mołdawiak

Wymagane dokumenty
1. Dokument stwierdzający tożsamość 2. Książeczka wojskowa 3. Wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego 4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania.

Miejsce odbioru
Urząd Stanu Cywilnego - pok. nr 5

Opłaty
nie podlega

Termin załatwienia
Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 84 poz. 960)

Podstawa prawna
- W przypadku zameldowania na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu , podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwzględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego)
- Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie
Opracował
Grażyna Mołdawiak