REJESTR INSTYTUCJI KULTURY dla których organizatorem jest Gmina Wilczęta

2014-05-21 0933
Art. czytany: 7281 razy

REJESTR INSTYTUCJI KULTURY dla których organizatorem jest Gmina Wilczęta

REJESTR INSTYTUCJI KULTURY
dla których organizatorem jest Gmina Wilczęta

Podstawa prawną prowadzenia Rejestru Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Gmina Wilczęta, jest art. 14 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406) oraz rozporządzenie Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189).
Zgodnie z ww. przepisami, instytucje kultury podlegają wpisowi do rejestru z urzędu.
Z dniem wpisu uzyskują osobowość prawną. Dane w rejestrze aktualizowane są na bieżąco. Zmiany wpisu dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.

Rejestr instytucji kultury prowadzi Referat Organizacyjny w Urzędzie Gminy Wilczęta – tel. 55 249 6504

Sposób udostępniania danych zawartych w rejestrze instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Wilczęta.

1. Dane zawarte w rejestrze udostępnia się poprzez:
1) otwarty dostęp do zawartości rejestru,
2) wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej,
2. Udostępnienie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w pkt. 1 ppkt. 1, jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletyny Informacji Publicznej Gminy Wilczęta.
3. Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury w Referacie Organizacyjnym.
4. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej. Odpis skrócony z kolei zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze. Odpisy są opatrywane datą, pieczęcią urzędową oraz podpisem osoby, która je sporządziła, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego.
5. Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.

Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo z księgi rejestrowej następuje na wniosek (wzór wniosku w załączeniu) i zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późniejszymi zmianami) na podstawie załącznika do ustawy, od każdej pełnej lub zaczętej strony podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł.
Do wniosku o wydanie poświadczenia odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej należy dołączyć dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej.

Każdy ma prawo przeglądać księgę i akta rejestrowe w godzinach urzędowych (poniedziałek – piątek 7.00–15.00.